Saturday, April 14, 2012


Hidup ini penuh drama. Kekadang aku kurang pasti adakah aku yang salah, adakah aku yang sering mengundang masalah pada diri ini. Prinsip hidup ku sangat mudah, jadi yang baik. Mungkin aku senang mempercayai orang makanya aku yang akan termakan akhirnya. Selalu madu yang diberikan akhirnya racun yang kuterima.

Aku tidak akan bercerita yang banyak-banyak. Aku menulis bukan menundang atau menyalah tapi cuma ingin meluahkan apa yang terbuku dihati ini. Aku akui aku tidak mempunyai banyak kawan, bukan apa sering kepercayaan yang aku berikan dihadiahkan pengkhianatan.

Tidak terlintas untuk memburukkan seorang ini. Kesabaran aku dalam persahabatan selama ini selama dekat sepuluh tahun kita bersahabat kekadang aku rasa tidak bermakna. Jatuh bangun kamu aku peduli. Kamu tipu aku aku cuma senyum, beribu ringgit tertipu terpakai terpinjam satu sen aku tidak pernah meminta. Atas dasar apa? Kesian? Atas dasar menolong dan mengatakan ‘tidak apa, rezeki itu akan datang dari Allah, apa yg hilang Allah akan kasi balik’.

Bukan mengeluh tetapi kerap kali berkali. Memang dulu pernah berlaku, ramai yang memandang serong akan persahabatan kita. Ramai yang menasihati yang kamu tidak boleh dipercaya. Tapi dekat 10 tahun kita masih kawan dan sahabat. Disaat kamu ditimpa masalah, aku tahu masalah apa, tapi aku cuma tutup mata, cukup telinga, asal tidak menganggu aku, kesalahan kamu itu bukan masalah untuk kita terus bersahabat. Aku tahu kamu banyak menyembunyikan benda dari aku. Aku buat dok jer .

Cuma aku terkilan, berkali kamu melakukan kesalahan. Dulu pernah macam ini pernah berlaku. Disebabkan seseorang kita jadi orang lain. Bertahun tidak bertegur atau berjumpa.

Ya.. kenapa? Di kepala aku kenapa? Aku minta kau kenalkan aku dengan orang. Aku kata aku bosan. Kenalkan. Kau kenalkan aku. Kau yang macam menyokong. Apa ku rancang dengan orang atu kau sokong. Pernah aku tanya orang ane apa mu. Kau kata kawan saja. Dan bila aku buat temujanji dengan orang ane, kau yang tahu dan menyokong. Dan semua kegembiraan aku dengan orang ane kau yang tahu, aku beritahu. Dan sekarang bila aku bagitahu aku ada progres dengan orang ane dan ya… kami buat benda yang macam sepasang kekasih. Kau datang dan memberikan aku sebiji bom! Orang ini rupanya KEKASIHMU!!!!!!!!!!!!!!!!! Kenapa kau kenalkan aku dengan kekasihmu???? Kau sendiri yang kata orang ane baik dan aku akan suka….. dan yaaa… aku suka orang ane!!! Kau banyak tahu yang aku alami… masalah orang dengan aku… dan sekarang! Aiiiyyyoooo….  Ya banyak orang kata yang aku ane memang suka perampas la ane la… Allah saja yang tahu…  dan kau yang tahu aku ane orang nya cemana. Bukan jenis memotong jalan.

Kau katakan kau akan undur diri untuk aku sama ia, fikirkan aku tahu ia kekasihmu dan kau beritahu aku yang kau udah nda mau sama ia lagi sebab kira ia curang dengan AKU! I say this better in English… after knowing all this, you reckon that I want to be with that person. You think what kind of person I am. Fikir la…. Bukan jenis orang macam atu aku ane. Apa untuk kebahgian untuk kegembiraan aku…. Kau fikir aku nda fikir perasaan mu. Ya… buleh saja aku kata kau yang salah, kau yang mengenalkan aku arahnya… but Damn fuck sake! No fucking way!

Kamu yang membaca you think I am at fault? What I am doing now. I step back. Yes… my friend is still going to be my friend. But despite I really like this person, as I may even think that I may fall in love as this person is so much like my ex J but no way I will continue any relationship with this person!!!!! I wonder as well, why this person agreed to go out with me as you know that I am your bf’s fren! Maaf aku bukan orang yang mahu kelaie ke gaduh ker pasal kekasih! Nda fedah!!! I m more than that!!!

No comments: